A B C D E F G H I J K L Ł M N O P R S T U V W X Y Z
A
Aplikacja mobilna
Aplikacja mobilna to oprogramowanie, które można zainstalować na smartfonie lub tablecie. Umożliwia wygodny dostęp do usług bankowych z dowolnego miejsca i o każdej porze. Stanowi jedno z kluczowych narzędzi oferowanych przez banki w celu ułatwienia zarządzania finansami.
Możliwości Aplikacji Mobilnej
Aplikacja mobilna umożliwia:
- Sprawdzanie stanu konta i historii transakcji – dostęp do aktualnych informacji o finansach.
- Wykonywanie przelewów krajowych i zagranicznych – szybkie przesyłanie pieniędzy.
- Doładowanie telefonu – łatwe uzupełnienie środków na karcie.
- Zarządzanie kartami płatniczymi – m.in. zmiana limitów oraz blokowanie karty w razie utraty.
- Korzystanie z płatności mobilnych – integracja z systemami takimi jak BLIK, Google Pay czy Apple Pay.
- Inwestowanie środków – możliwość lokowania pieniędzy w lokaty, fundusze i inne produkty finansowe.
- Kontakt z bankiem – komunikacja poprzez czat lub wiadomości.
- Otrzymywanie powiadomień – informacje o transakcjach oraz ważnych zmianach.
Bezpieczeństwo Danych
Aplikacja mobilna zapewnia bezpieczeństwo dzięki zastosowaniu zaawansowanych metod ochrony danych, takich jak logowanie biometryczne (odcisk palca, rozpoznawanie twarzy) oraz autoryzacja dwuskładnikowa.
Podsumowanie
Zastosowanie aplikacji mobilnej sprawia, że zarządzanie kontem osobistym staje się szybkie, intuicyjne i bardziej dostępne niż kiedykolwiek wcześniej.
B
Bankowość Internetowa
Bankowość internetowa umożliwia klientom banku na korzystanie z konta za pośrednictwem bezpiecznej strony internetowej banku. Dzięki tej usłudze, klienci banku mogą zarządzać swoim kontem bez konieczności odwiedzania fizycznego odziału banku. Za pośrednictwem Bankowości internetowej można zarządzać wszystkimi funkcjami konta osobistego, takimi jak:
- Przeglądanie salda konta: Klienci mogą sprawdzać saldo swojego konta bankowego w czasie rzeczywistym.
- Przelewy bankowe: Możliwość dokonywania przelewów między własnymi kontami, na inne konta w tym samym banku lub na konta w innych bankach.
- Płatności rachunków: Możliwość opłacania rachunków za usługi, takie jak prąd, gaz, woda, telefon, internet itp., za pośrednictwem bankowości internetowej.
- Zlecenia stałe
- Zarządzanie oszczędnościami: Możliwość otwierania nowych kont oszczędnościowych, sprawdzanie salda oszczędnościowego, zarządzanie lokatami.
- Pobieranie wyciągów i historii transakcji: Klienci mogą pobierać wyciągi bankowe i sprawdzać historię swoich transakcji.
C
D
E
F
G
H
I
IBAN
IBAN to Międzynarodowy Numer Konta Bankowego
IBAN, to przedrostek „PL”, dodawany przed numerem konta
Przykład numeru bankowego bez IBAN
00 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
Przykład numeru bankowego bez IBAN
PL00 0000 0000 0000 0000 0000 0000
J
K
L
M
N
O
P
R
RRSO
RRSO to rzeczywista roczna stopa oprocentowania lub całkowity koszt kredytu w stosunku rocznym.
RRSO obejmuje koszty związane z uzyskaniem finansowania, w szczególności takie jak:
odsetki
opłaty
prowizje
marże kredytu
a także koszty usług dodatkowych (np. ubezpieczeń), jeśli ich poniesienie jest niezbędne do uzyskania kredytu czy pożyczki lub uzyskania finansowania
na oferowanych warunkach.
S
Sepa
Przelew bankowy w EURO
T
U
W
Warunki darmowego konta
Warunki darmowego konta różnią się w zależności od banku, ale jest kilka elementów wspólnych
Czynności wymagane przez Bank nie płacić za konto
- Utrzymanie stałych/regularnych wpływów na konto
- Wykonanie kilku transakcji kartą do konta lub BLIK
Warunki darmowej karty
Warunki darmowej karty mogą rożnić się w zależności od banku. Najczęściej jest to:
Liczba Transakcji: Bank może wymagać użycia karty określoną ilość razy (1-5 razy miesięcznie, mogą to ć np. płatności w sklepach lub przez internet) .